Royal Paté
Hungarikum luxus köntösben
2021. Október 1-én megnyitotta kapuit az Expo 2020 Dubai, melyen fél éven keresztül közel kétszáz kiállító ország vesz részt. Magyarország gasztronómiai ékességei és legjobb ásványvizei mutatkoznak be évről-évre, nemzetközi keretek között. A Royal Paté egy olyan kultikus, prémium minőségű hungarikummal képviseli hazánkat, melyre joggal lehetünk büszkék. A hízott libamáj - francia nevén az elegáns csengésű “foie gras” - a francia konyhaművészet legjellegzetesebb alapanyaga, a kifinomultság magas foka. A magyar luxusélelmiszerként is emlegetett hízott libamájat egy izgalmas csavarral még tovább fokozták: Tokaji Aszúval, szarvasgombával, gesztenyemézzel és ezt a kulináris élvezetet most már vörös áfonyával is házasítják. A meglepetés azonban még hátra van: mindezt tartósítószerek, valamint mesterséges adalékanyagok nélkül, üveges kiszerelésben. Real Food termékek, az élelmiszerkultúra fejlődésének eleget téve.
“ A nagy hagyományokkal, de kiüresedett jelennel rendelkező luxusélelmiszert, a magyar hízott libamájat és annak magyar és nemzetközi fogyasztási kultúráját alkotja újra a Royal Paté. Mindenben újítók vagyunk. A szemlélettől a csomagolásig. Egy olyan kifinomult jövőterméket hoztunk létre, amelyet a rendkívüli élvezeti érték vezérel, a természetes, kiváló minőségű és nyomon követhető összetevők jellemeznek. Kreatív, inspiráló, modern aurával alkotjuk újra a libamáj fogalmát az igényes fogyasztók számára. “
Falucskai Mónika tulajdonossal beszélgettem többek között arról is, miként tudnak ennek a nemes feladatnak megfelelni úgy, hogy sem elvi, sem gyakorlati síkon ne vállaljanak közösséget a kommersz fogalmával és kompromisszumok nélkül tudjanak egy olyan konstrukciót véghez vinni, amihez nem árt emberileg is autentikusnak lenni.
Milyen élményekkel, tapasztalatokkal tértetek haza a kiállításról? Egyáltalán mit jelent egy ilyen elismerés a Royal Paté számára?
Több nézőpontból közelíteném ezt meg. Egyrészt, hatalmas szívügyünk Magyarország, Magyarországot képviselni, magyar termékkel - most is, ahogy kimondom, szinte futkos rajtam a „libabőr”, hogy stílusos legyek. Ezért is hoztuk létre az egészet, ezért találtuk ki a teljes koncepciót. Röviden: óriási büszkeséggel tölt el. Másrészt, nyilván hatalmas dolog, hogy a világ bármely tájáról érkező vendégek megkóstolhatják és megvásárolhatják a termékeinket, melyek egyedülállóak, hiszen nem tartalmaznak semmiféle tartósítószert, adalékanyagot és hűteni sem szükséges őket. Ami jelenleg ott a pavilonban, Dubaiban egy nagy pozitívum, mert nem kell még egy plusz hűtőberendezés a tároláshoz. A magyar libát képviselni a Dubaji Világkiállításon, hat teljes hónapon át, talán a legnagyobb elismerés számunkra. De mindezek mellett azért a Bocuse d’Or-t is megemlíteném. Ez a világ legrangosabb séf versenye, melyet kétévente rendeznek meg. Kétévente kerül megrendezésre a világverseny és évente az európai. Mi 2017 óta mindegyiken jelen vagyunk, ahogyan idén is teljesítjük ezt a nemes felkérést és örömmel működünk együtt a Bocuse d’Or Akadémiával, illetve képviseljük hazánkat ezen a szakmai rendezvényen.
Mesélnél egy kicsit a kezdetekről? Rólatok, a személyes kapcsolódásotokról és arról, hogy egy álom hogyan is válik valósággá? Na és persze, miért pont libamáj?
Hol is kezdjem… Kezdem ott, hogy miért pont libamáj, ami azzal is összefügg egy kicsit, hogy hogyan is kezdődött ez a dolog. Szeretnék valami különleges, egyedi történettel előrukkolni, de nem fogok tudni. Nagyon egyszerűen indult a mi gondolatunk és az egyszerűségében volt a nagyszerűsége. A férjem és én imádjuk a libamájat, rajongunk a kiváló minőségű élelmiszerekért. Ez mindig is így volt és így is marad. Viszont nem volt a piacon olyan típusú libamáj termék, amiben ne lett volna tartósítószer, adalékanyag vagy egyéb mesterséges anyag. Francia termékből, a francia libamájból találtunk olyat, amit hűteni szükséges, de annak meg ugye hamar lejár a szavatossága. Elgondolkodtunk rajta, hogy miért nincs magyar libamájunk, ami „tiszta” termék, tehát mindentől mentes és mivel óriási libamájrajongók is voltunk, vagyunk, így kitaláltuk, hogy akkor majd mi elkészítjük. Hét évünkbe telt az ötletből terméket varázsolni. Igazából már az első fél év után rájöttünk, miért nincs még ilyen termék.
Mégpedig?
Mert nagyon nehéz előállítani. Ezért tartott hét évig. A hét év igazából csak a receptúra volt, ugyanis ahhoz, hogy ne tegyünk bele semmiféle plusz anyagot, sem állagjavítót, sem tartósítószert, sem semmit, ahhoz a technológián kellett módosítanunk. Egy teljesen új technológiát sikerült kidolgoznunk, a Royal Paté Technologyt, ami éppen szabadalmi eljárás alatt áll. Hét évbe telt, hogy egy olyan terméket tudjunk letenni az asztalra, ami nem csak szemet gyönyörködtet, de finom is. Nyilván, ennek a kettőnek összhangban kell lennie. Nagyon egyszerűen kitaláltuk, mit szeretnénk, de a kivitelezés kicsit hosszadalmasabbnak bizonyult. Viszont megérte a kitartás, emellett pedig az elhivatottság, ami hajtott: egyik hitvallásunk, hogy - mivel Magyarországon nem megérdemelten elhanyagolt a libamáj kultúrája - olyan jövőbe mutató terméket hozzunk létre, amitől a libamáj megmarad annak, ami, ugyanakkor a következő generációt is meg tudjuk szólítani. Rendkívül nagy múltra tekint vissza, egészen az Ókori Rómáig nyúlnak a gyökerek és ha nem újítjuk meg a fogyasztási kultúrát, nem népszerűsítjük kellőképpen a magyar libamájat, akkor ez el fog múlni, a gyerekeink nem fogják ismerni. De nem is kell ennyire messzire menni, mert már a harmincas, vagy a huszonévesek között is akadnak olyanok, akiktől ha megkérdezik, kóstoltál-e már libamájat, “nem” a válasz.
Az publikus, hogy honnan szerzitek be az alapanyagokat? Elsősorban az úgymond másodlagos összetevőket, mint a szarvasgomba, a gesztenyeméz, vagy a Tokaji Aszú? Amikkel megbolondítjátok az alapokat.
Abszolút! Szeretjük is megosztani, mert nagyon büszkék vagyunk rá, hogy igyekszünk mindenből magyar forrást találni, a legprémiumabbat, a legkülönlegesebbet és nyilván olyan alapanyagokat is választunk, amik szintén ugyanilyen paraméterekkel rendelkeznek, mint a Royal Paté termékek. Egy ilyenfajta luxusélelmiszert, mint a libamáj, megtisztelünk azzal, hogy hozzáillő ízesítést kap. A borunk egy Royal Tokaji Aszú (5 puttonyos). A szarvasgombát magyar termelőtől vásároljuk. A gesztenyemézünk rendkívül különleges, már maga a gesztenyeméz, mint olyan, önmagában is fantasztikus, rengeteg jótékony hatással. Az például Aggtelekről származik. A vörös áfonyánk is egy kis csoda, mert nem tartalmaz hozzáadott cukrot, ellentétben sok, általános kereskedelmi forgalomban lévővel. Az általunk használtnál almasűrítménnyel érik el az édes ízt, tartósítószer nélkül és ez szintén egy különlegesség. Tehát nálunk az elsődleges szempont a minőség. A valódi minőség.
Együttműködtök gasztronómiai szakértőkkel, akik ajánlásokat tesznek a megfelelő ízpárosításokra, vagy ezt is ti magatok kísérletezitek ki?
Ez egy komplex dolog, mert egy-egy receptúra kialakításánál természetesen szakértőkkel, neves séfekkel is dolgozunk együtt, ugyanakkor a csapaton belül is van egy gourmet-szakértőnk, aki magát a receptúrát kialakítja, majd gyönyörűen kiszámolja, miből mennyit szükséges beletenni az adott termékbe és onnantól pedig indul a tesztgyártás. Legalább 5-10 féle termék érkezik - különböző arányokban - az üzemtől, amiket bizony végigkóstolunk, egytől egyig. Ilyenkor óriási termékkóstolós nap van, pontozzuk őket az első “találkozástól”, a felbontástól, az ízélménytől, a látványtól kezdve mindent és a végső győztest futtatjuk meg az említett neves séfekkel is, hogy ők is véleményezzék. Minden íz meghatározásánál fontos szempont, hogy ne nyomja el a libamájat, hiszen a libamájért vásárolják a terméket, nem pedig az ízesítésért. Az csak egy kiegészítés legyen és csak halványan jelenjen meg.
Van olyan termék, amely a te „lenyomatodat” viseli? Amit úgy igazán magadénak érzel? Amiben esetleg egy kicsit több személyes belefonódásod van?
Talán inkább úgy mondanám, hogy van személyes kedvencem a termékportfólióból. Mindegyiket imádom és persze nem csak azért, mert mi készítjük. A kisfiam is akkora libamáj „fanatik”, hogy körülbelül kétéves kora óta folyamatosan libamájfogyasztó és kikéri magának, ha nincsen otthon. Ő is egy óriási tesztalany, visszatérve az előző kérdésre. Nekem jelenleg a Prémium Libamájblokkunk Tokaji Aszúval a kedvencem, ami most az irodában is a kollégákkal közös favorit. Nyilván, mindegyik finom, de ez egy zseniális párosítás. Hajszálpontosan azt a hatást értük el, amit szerettünk volna. Pont annyira krémes, pont annyira lágy. Csodálatos harmónia.
Mi a különbség a Prémium Egész Libamáj, a Libamájblokk és a Libamáj Mousse között, beleértve az ajánlott felhasználási módozatokat is? Kinek melyiket tudod ajánlani?
Nagyon jó és hasznos ez a kérdés. Az egész libamájunk - úgy szoktuk mondani, hogy a királynő - 99 százalék libamájtartalommal rendelkezik, a fennmaradó rész pedig az adott ízesítés. Gondolok itt a Tokaji Aszúra vagy a szarvasgombára. Az egész libamáj, nagyon egyszerűen fogalmazva: gyakorlatilag libamáj zsírjában. Nagyobb libamájdarabok vannak az üvegcsében. Egy gourmet csoda, mert itt akkora libamájdarabot teszel az adott falatra, amekkorát te szeretnél, olyan zsírmennyiséggel, amekkorát szeretnél. Gyönyörűen különválik a jellegzetes, sárgában pompázó zsírja és annak is van egy különleges, krémes ízvilága. A Prémium Egész Libamájunkat gasztroajándéknak ajánljuk, illetve ünnepi alkalmakra. A következő kategória a libamájblokkunk. Ha már az előzőt királynőnek neveztük, akkor ő a hercegnőnk, mert 86 százalékos a libamájtartalom, a többi pedig az ízesítés. Itt egy ici-pici libahús is van a termékben, tényleg csak picike, ugyanis az állaga a legnagyobb különbség. Krémesebb, kenhetőbb kategória és ezt a prémium libahússal érjük el. Ez a cseppnyi mennyiség pont elég ahhoz, hogy egy kenhetőbb, krémesebb állagot kapjunk. És vannak még a mousse-ok. A termékportfólió kialakításánál fő szempont volt az a “Trend Selection” termékcsaládunk, amivel a bruncholni vágyókat céloztuk meg. Itt egy még kenhetőbb, még habosabb állagot értünk el a 60 százalékos libamájtartalommal és a receptúrával. A hízott libamáj mellett szintén a libahús az, ami egy leheletnyit dúsítja a terméket. Brunchosítja, ha lehet így fogalmazni. Itt már megjelenik egy merészebb vonal: a gesztenyeméz, illetve az aszalt vörös áfonya, amelyek gyönyörű kompozíciót tudnak képezni. Elmondhatom, hogy nagyon bátor ízesítések lesznek a továbbiakban is, de ezt a brunch világ „el is várja”.
Azért tartom szuper ötletnek, hogy így különválasztottátok a „töménységet” 99-86-60 százalékra, mert így mindenki megtalálja azt az arányt, amiben a legjobban esik neki a libamáj.
Igen és ezzel más célközönséget, illetve más alkalmat is célzunk meg. Például egy exkluzív borkóstolónál - amire jelenleg éppen készülünk - egyértelműen az egész libamáj, vagy a libamájblokk az, amit többségében preferálnak. Karácsonyra, alkalmakra, gasztroajándékként kiválóak tudnak lenni. A mousse-ok pedig a hétköznapokat tudják kissé ünnepélyesebbé tenni.
Vannak bevált praktikáid, receptjeid arra vonatkozóan, hogy mivel érdemes a hízott libamájat kombinálni? Milyen ételpárosítások harmonizálnak egymással a legjobban? Mint a szerelmespárok, akik a legjobbat hozzák ki egymásból. Mi lilahagyma lekvárral, birsalma chutneyval és camparis narancslekvárral próbálkoztunk és egyik jobb volt, mint a másik. Mit mond erről a szakértő?
Nagyon ügyesen kombináltátok, pontosan ugyanezeket mondtam volna. Persze attól függ, hogy melyikhez. A natúrhoz?
Igen, a natúr mousse és libamájblokk.
A natúrokhoz mindenképp egy édes ízkombinációt javaslunk. Viszont olyannal is találkoztunk már, hogy valaki annyira libamáj „fanatik”, hogy nem kombinálja semmivel.
Pont ezért próbáltuk magában is, mert úgy az igazi.
Igen. Én mindig azt szoktam javasolni, hogyha valaki a libamájra kíváncsi, akkor először kiskanállal kóstolja meg, külön. Azért, hogy érezze, mi is az az igazi libamáj és utána tegye rá akár egy briósra, bagettre, vagy kalácsra, mert így kap valós képet. A natúr mellé én az áfonyát is nagyon szeretem, egy jó minőségű áfonyalekvárral például csodás tud lenni. Érdekes, hogy az áfonyának van egy alap fanyarsága, amit ha nem nyomnak el cukorral, akkor rendkívüli ízkombinációt képes létrehozni. A többihez, ami ízesítve van, nem tennék semmit. Itt esetleg a borokkal kísérleteznék. A karakteresebb vörösborok a szarvasgombás egész libamájjal zseniális harmóniát képviselnek, a fehérborokhoz a gesztenyemézes mousse passzol a legjobban, a rosé típusú borokhoz pedig a vörösáfonyásat gondoltuk a legkellemesebb párosításnak.
- Néhány ötlet Mónikáék jóvoltából -
Prémium Gesztenyemézes Libamáj Mousse
Istvándy Parfym – chardonnay, rizlingszilváni, sárgamuskotály, zenit
Degenfeld Fortissimo – kései
Váli Kéknyelű
Prémium Vörös Áfonyás Libamáj Mousse
Balla Rosé
Dúzsi Merlot
Prémium Egész Libamáj Szarvasgombával
Maul Vízió – kékfrankos, syrah, cabernet sauvignon, merlot, cabernet, portugieser
Dúzsi cabernet sauvignon, syrah
Maul Lator cabernet franc
Ez is, amiről mi most beszélünk, egy fogyasztási kultúra. A januárt egy két napos innovációs értekezlettel indítottuk, ahol a téma az volt, mivel tegyük még különlegesebbé, még hatékonyabbá a libamáj fogyasztását és remek ötleteink születtek. Olyan Royal Paté menüket jelenítünk meg együttműködő partnereinknél, amik komplex képet fognak alkotni, ami által a fogyasztónak nem kell többé azon gondolkodnia, hogy oké-oké, libamáj, de mivel egyem, mit igyak mellé. Egy kész ajánlást fog kapni és nem kell töprengenie, csupán élvezni a kóstolás pillanatát.
És mitől lesz prémium egy libamáj? Ezt így meg lehet határozni?
Nagyon határozottan állítom, hogy a kiváló minőségű alapanyagnak és a kiváló eljárás kombinációjának köszönhetően. Technológia és alapanyag. Kompromisszum nélkül.
Szerinted az emberek felismerik a jó minőséget? Tudnak különbséget tenni jó és silány között?
Igen. Határozottan. Ha egy vakteszten vennél részt, teljes mértékben egyértelmű lenne. De szerintem sok mindennel így van ez, nem csak libamáj tekintetében. Bécsben volt egy vaktesztünk, amire nagyon-nagyon büszkék vagyunk. Egy multi cég név nélkül rendezte, aminek főszereplői voltunk mi is. Tizenegyféle libamáj volt terítéken, mi voltunk a tizenkettedikek, akik a versenyben részt vettek. Vakteszt alapján pontozta a bizottság a termékeket, kifejezetten az ízre koncentrálva, anélkül, hogy egy adott márkanév, design pszichológiailag befolyásolni tudta volna őket. Majd jött a fenntarthatóság, az innováció és az összetétel pontozása. A Royal Paté 1. helyezést ért el.
Csak annyit mondok: mindenmentes. Hiszi a piszi! Most komolyan! Még a beszélgetésünk előtt fogalmazódott meg bennem a kérdés, hogy hogyan oldjátok meg a tartósítást, ha a termékek nem tartalmaznak semmilyen mesterséges adalékanyagot? Milyen természetes módszerek vannak a kivitelezésre? Találgattam, gondolkodtam, hogy talán a zsír, hiszen maga a zsír is valamelyest tartósít, de akkor tényleg azt lehet mondani, hogy az eljárási mód a helyes válasz?
Jó a gondolatmeneted, otthoni körülmények között meg is állja a helyét, ideig-óráig, de nekünk a sterilizálásra is szükséges gondolnunk és ezzel kapcsolatban biztosra kell mennünk. Valóban nincsen a termékekben tartósítószer, vagy egyéb huncutság, mégis szobahőmérsékleten tárolhatók. Semmi apró betű, semmi kompromisszum. Sterilizált termékek, ami azt jelenti, hogy egy rendkívül speciális, egyedi hőkezeléssel, illetve technológiával készülnek.
Tulajdonképpen akkor a védjegyetek is?
Abszolút. Mi a mindenmentesség mellett teljes vállszélességgel kiállunk, ahogyan a kiváló alapanyagok mellett is.
Jó is, hogy felhoztad ezt a témát, mert érdekelt volna, hogy mennyiben nehezíti meg a létrehozás folyamatát az a tény, hogy elhatárolódtok minden olyan kisstílű zsákutcától, ami ronthatja egy pástétom renoméját? Milyen elvárt formalitásokat kellett magatok mögött hagyni, hogy hűek tudjatok maradni az elképzeléseitekhez, ha úgy tetszik, elveitekhez? Ti egy olyan egyedi vonal vagytok, ami feltételezem járt effajta behatással.
Elvárt formalitás. Csak az volt, igen. Hiszen olyat akartunk létrehozni, ami nincs a világon. Természetesen sokan szerettek volna jószándékból lebeszélni a tervünkről, vagy rábeszélni a kompromisszumra, hiszen azt gondolták, nem lehet megcsinálni, vagy csakis ugyanúgy lehet, ahogyan eddig is. De az innovációmániás férjem és tulajdonos társam, valamint az én kitartásom egy hatékony párosnak bizonyult.
Ez a különböző anyagokkal való tesztelős fázis benne volt a hét évben, vagy ezután jött a hét év?
Igen, benne volt. Tizenkettő különböző - természetes - adalékanyagot teszteltünk és rengeteg, sőt, még annál is több eljárást. Mostanra már ennek az időszaknak a fotóillusztrációjára mosolyogva tekintünk, akkor viszont még nem mosolyogtunk, amikor a 200 kg felhasznált, hízott libamáj tesztgyártását követően sem értük el a kívánt minőséget.
Úgy néz ki, csak bele kell tenni akkor az energiát.
Bele ám. De az is rendkívül meghatározó és fontos, kikkel dolgozunk együtt. A munkatársaink, a csapatunk kiemelt tényező. „Fogaskerekeknek” szoktuk hívni egymást, mert így működik ez a gépezet. Gondolok itt akár az üzem tisztaságáért felelős személyre, aki a maga kategóriájában ugyanúgy kiváló és nélkülözhetetlen, hiszen, ha nincs tisztaság, nem tudunk gyártani. Tehát minden összefügg mindennel és nem lehet, illetve nem kell súlyozni. Minden csapattagunkra büszkék vagyunk, öröm velük együtt dolgozni. Mindenki él-hal a közös sikerért. Mert jó csapatban lehet igazán nagy sikereket elérni és óriási dolog együtt megélni ezeket.
Miért kell fogyasztás előtt négy órát hűteni?
A libamájat, amiben nincs tartósítószer, vagy állagjavító, hűtve fogyasztjuk, ellenkező esetben nem ad tiszta képet sem az állagáról, sem pedig az ízvilágáról. A világ legfinomabb bora is teljesen más ízű 25 fokon, mint hogyha kellemesen behűtöd. Ezek nagyon fontosak. A libamájat is tiszteljük meg azzal, hogy megfelelően bánunk vele.
Mennyire vagytok nyitottak a vásárlói visszajelzésekre, esetleges igényekre? A közösségi média felületein mennyire kíséritek figyelemmel, hogy ki hogyan kreatívkodik, vagy használja fel ezt a kis csipetnyi luxust?
Imádjuk a visszajelzéseket, hiszen azáltal tudunk a vásárlók szemével látni, a tapasztalatokból tanulni, fejleszteni, újítani, büszkélkedni saját magunk és persze a nagyvilág előtt is. Viszont ezek a visszajelzések nem feltétlen a közösségi felületeken érkeznek hozzánk.
A ti közönségetek nem is biztos, hogy ezeken a platformokon keresendő, hiszen ennek megvan a maga határozott közege, atmoszférája.
Igen, a mi célközönségünket másképp, máshol célravezetőbb megszólítani, de azt gondolom, hogy kötelező a közösségi jelenlét is. Dolgozunk rajta, hogy a mi platformjaink is trendkövetőek legyenek.
Nem is feltétlen internetes hálón keresztül gondoltam, hanem akár személyes visszacsatolások formájában is.
Igen, nagyon-nagyon szeretjük. És ezért is imádjuk az olyan rendezvényeket, ahol személyesen tudunk találkozni a vásárlóval, illetve azzal, aki megkóstolja az adott terméket. Mert minden vélemény más szemszögből világítja meg a dolgokat. Az egyik viszonteladó partnerünk webshop felületén számos visszajelzés jelenik meg rólunk, amit mindig nagy örömmel és kíváncsian olvasgatunk. Nagy százalékban az jellemző, hogy meglepődnek, mert nem gondolták volna, hogy magyar termék vagyunk. Ezt is erősíteni fogjuk a kommunikációnkban, hogy nem csak, hogy magyar cég vagyunk, hanem igyekszünk is magyar dolgokat felhasználni mindenből, amiből csak lehet. A gépsorainkat is kiváló, magyar szakemberek készítették. Jó érzés a magyar vállalkozásokat építeni, illetve hozzájárulni a sikerükhöz. Összefoglalva: rendkívül fontosak a visszajelzések, hiszen abból építkezünk, abból fejlődünk. Az információs hőmatricánk ötlete is egy visszajelzésből ered, így előrukkolhatunk egy olyan egyedi hőcímkével, ahol az információ egy előre beprogramozott hőmérsékleten fog átváltozni, jelezvén, hogy igen, most már fogyasztásra készen áll az adott termék.
Ez már akkor egy nagyon high-tech libamáj!
Abszolút! És ha tudnád, hogy még miket tervezünk...
Van bőven tervetek a jövőre nézve.
Van. Hónapról-hónapra, évről-évre. Nagyon izgalmasak ezek a feladatok, az biztos. Meglepő az is, mennyire alulgondoltuk a magyar vásárlási szokásokat, hiszen a tevékenységünk elején, 2019-ben mi legfőképp exportban gondolkodtunk, de Magyarország gasztronómiai kultúrája folyamatosan emelkedik. Kifejezetten keresik a prémium minőséget és mára már az is nagy előnyt jelenthet, ha nincs valamiben glutén, laktóz, tojás, stb., hiszen rá vannak kényszerülve az emberek, hogy “tisztán” étkezzenek, mert sokaknál egészségügyi kockázatról is szó lehet. Tehát mi azt tapasztaljuk, hogy egyre többen keresik a kiváló minőséget és a gasztroajándékok is rendkívül népszerűek. Magánemberként is jó érzéssel tölt el, hogy a magyar emberek is egyre nagyobb arányban figyelnek a valódi minőségre. Trenddé vált a minőség, én azt gondolom.
A későbbiekben találkozhatunk még veletek egyéb kiállításokon, vagy eseményeken?
A következő a SIRHA Bocuse d’Or Europe lesz márciusban, Budapesten, ahol a magyar VIP rész egyik attrakciója vagyunk. Zseniális rendezvény. Nagyon jó szívvel ajánlom mindenkinek, mert amellett, hogy a magyar csapatnak is drukkolhatunk a világ legrangosabb séf versenyén, rengeteg érdekességgel is találkozhatunk ezen a szakmai megmérettetésen a világ minden tájáról, a legjövőbemutatóbb eszközök, szolgáltatások által.
Tulajdonképpen ihletforrásként is szolgálhat nektek egy-egy ilyen rendezvény?
Határozottan! Akár csomagolás tekintetében és nem csak a designt, hanem magát az anyagot illetően is. Szerintem ez az élelmiszeripar egyik legmeghatározóbb eseménye, úgyhogy én mindenképp javaslom, mint magánember és mint üzletember egyaránt. Nem mellesleg számos Michelin-csillagos étterem ételkölteményét is van lehetőség kipróbálni!
Miért nem ezzel kezdted? Megyünk! Addig bedobjuk a hízott libamájakat a hűtőbe!